داستان سیم کارت رند

در سال ۱۳۷۳ با ظرفیت سازی ۹۲۰۰ شماره در استان تهران با مسئولیت امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران، امکان برقراری تماس با خط تلفن همراه برقرار گردید و در همان سال با واگذاری ۴ عدد سیم کارت ۱۱۱ به نهاد ریاست جمهوری، فعالیت رسمی آغاز شد.
حدفاصل سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳ قیمت سیم کارت های رند با شمارههای معمولی تفاوت چندانی نداشت اما در ادامه، خرید خطوط رند با قیمت بالاتر و متعاقباً فروش آن به قیمت های بالاتر باعث ایجاد وجه تمایز این خطوط با خطوط معمولی گردید و از آنجایی که متقاضیان شمارههای رند به صورت روز افزون افزایش مییافت، قیمت سیم کارتهای رند نیز روند افزایشی
به خود گرفت.
با توجه به استقبال گسترده افراد از خرید و فروش سیم کارتهای رند، شرکت مخابرات ایران فروش این سیم کارتها را به صورت رندمی ممنوع اعلام و فروش سیم کارتهای رند را در سال ۱۳۸۴ منوط به برگزاری عادلانه مزایده نمود. در آن سال چندین نوبت مزایده و حراج شمارههای فوق لوکس برگزار شد و اطلاع عموم مردم از این موضوع، خود بیش از بیش باعث جدایی مسیر قیمت خطوط معمولی و رند گردید. شایان ذکر است مدیران گروه وی آی پی کد در زمان برگزاری مزایده ها، برنده چندین مزایده خطوط از جمله شماره های ۰۹۱۲۲۲۲۲۱۲۲ و ۰۹۱۲۲۲۴۲۲۲۲ و ۰۹۱۲۳۳۳۰۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۲۶۲۲۲۲ و ۰۹۱۲۴۴۴۴۴۴۲ و ۰۹۱۲۴۴۴۴۴۴۴۱ و … شدند که همیشه بهترین آرزوهای خود را بدرقه راه مالکین این خطوط می کنند.
نکته جالب اینکه در آن سال بالاترین قیمت برنده مزایده برای یکی از خطوط موجود با قیمت ۴ میلیون تومان بود که تفاوت این رقم با ارقام موجود فعلی در بازار بسیار فاحش و قابل توجه است!
اما به راستی چرا تورم و رشد ارزش در حوزه بازار سیم کارت رند به مراتب بیشتر از بازارهای املاک، خودرو، طلا و … میباشد؟
در پاسخ این سوال مهم باید گفت؛ روند افزایش قیمت سیم کارت رند از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ سیر صعودی معقولانهای را داشت، اما از سال ۱۳۹۰ با افزایش اطلاعات عمومی مردم در خصوص سرمایه گذاری در خرید و فروش سیم کارت رند، طی ۶ ماه قیمت ها از پایه حدوداً ۳ میلیون تومان به حدود ۳۰ میلیون تومان جهش یافت و خصوصاً مالکان سیم کارت با کد ۱۱۱ سود بعضاً ۱۰۰۰ درصدی را طی ۶ ماه تجربه کردند. طی سالیان گذشته نیز روند رو به رشد قیمت سیم کارتها ادامه داشته و در حال حاضر قیمت پایه سیم کارت با کد ۱۱۱ بالغ بر یک میلیارد تومان میباشد که پیش بینی ها حاکی از ادامه این روند
رو به رشد در بازار نقل و انتقال سیم کارت رند می باشد.


از مهم ترین دلایل روند افزایشی قیمت سیم کارت رند می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
✓ عدم امکان تولید و توزیع سیم کارتهای رند مشابه و بسته بودن مرزهای ورودی بازار بدلیل محدودیت شمارگان

✓ نقل و انتقال آسان در کمترین زمان ممکن

✓ رقابت جهت کسب اعتبار و اعتماد در جامعه و ارتباطات عمومی متداول و کسب و کار بواسطه برخورداری از شماره
رند

✓ سرمایهگذاری امن و نگهداری آسان بدون دغدغه از آن در مقایسه با انواع سرمایه گذاری های مشابه (به طور مثال
در حال حاضر ارزش یک کیلوگرم طلا حدوداً معادل با قیمت یک سیم کارت با کد ۱۱۱ میباشد و خود می توانید شرایط نگهادری از این دو سرمایه را با هم مقایسه کنید!)

خرید و فروش انواع سیمکار با قیمت عالی

آخرین مطالب در وی آی پی کد 

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.